Privatlivspolitik for Aaberg+

I forbindelse med forløb for ledelsesrådgivning- og sparring samt coaching, rekruttering, outplacement, karriererådgivning samt organisationsudvikling indsamler og behandler vi som dataansvarlig en række personoplysninger om de personer, der deltager i forløbene.

I denne privatlivspolitik beskriver vi den behandling af personoplysninger, som finder sted.

1.      Kategorier af personoplysninger og formålet med behandlingen.
Vi indsamler og behandler følgende typer af personoplysninger om dig:

  • Identifikations- og kontaktoplysninger

  • Civilstatus og familiære relationer

  • CV

  • Foto (ofte på CV)

  • Uddannelse, erhvervsmæssig baggrund, kvalifikationer, kompetencer, kurser, certificeringer og sprogkundskaber

  • Jobmæssige præferencer og ønsker

  • Hobbyer og fritidsinteresser

  • Eventuelle bestyrelsesposter, frivilligt arbejde og ulønnede hverv

  • Forventninger til fremtidige ansættelsesvilkår

  • Oplysninger og aftaler vedr. det konkrete forløb

Vi behandler personoplysninger til disse formål:

  • Tilrettelæggelse og gennemførelse af skræddersyet forløb vedr. ledelsesrådgivning- og sparring samt coaching, rekruttering, outplacement, karriererådgivning, organisationsudvikling samt assessments

  • Vurdering af dine faglige og sociale kvalifikationer og egenskaber i forbindelse med forløbet

  • Opbevaring af din profil i vores kandidatdatabase

  • Fakturering

  • Overholdelse af gældende databeskyttelseslovgivning og andre legitime interesser, f.eks. dokumentationspligt, overholdelse af basale principper for behandling af personoplysninger og juridisk hjemmel for behandlingen, iværksættelse og vedligeholdelse af tekniske og organisatoriske sikkerhedsforanstaltninger, undersøgelse af mistanke eller viden om sikkerhedsbrud og rapportering til individer og myndigheder, håndtering af forespørgsler og klager fra registrerede og andre, behandling er nødvendig for, at retskrav kan fastlægges, gøres gældende eller forsvares, håndtering af inspektioner og forespørgsler fra tilsynsmyndigheder, håndtering af tvister med registrerede og tredjeparter.

Når vi indsamler personoplysninger direkte fra dig til brug for ovenstående formål, giver du og personoplysningerne frivilligt. Du er ikke forpligtet til at give disse personoplysninger til os. Konsekvenserne af ikke at giver os personoplysningerne vil være, at vi ikke kan tilbyde at tilrettelægge forløbet for dig, hvis disse oplysninger er væsentlige for processen.

Hvis du deltager i et forløb, som din nuværende eller din tidligere arbejdsgiver har initieret, kan nogle af personoplysningerne blive indsamlet fra denne arbejdsgiver, ligesom vi kan indsamle oplysninger i form af udtalelser fra andre tidligere arbejdsgivere, -kollegaer eller medarbejdere, hvis du giver dit samtykke til det.

2.      Videregivelse af personoplysninger
Personoplysninger vil – efter aftale med dig – blive videregivet og delt med relevante modtagere. Der kan fx være tale om ansættelsesudvalg.

3.      Det juridiske grundlag
Det juridiske grundlag for indsamling og behandling af personoplysninger til brug for fakturering af forløbet er opfyldelsen af vores kontrakt med dig eller din tidligere arbejdsgiver eller din nuværende arbejdsgiver vedr. forløbet, jf. Databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra b.

Det juridiske grundlag for indsamling, behandling og videregivelse af de resterende personoplysninger vedrørende din profil, dine kvalifikationer og det forløb, du deltager i, er dit samtykke, jf. Databeskyttelsesforordningens artikel 6 stk.1, litra a og artikel 9, stk.2 litra a.

Du har til enhver tid ret til at tilbagekalde dit samtykke enten mundtligt eller skriftligt. Hvis du tilbagekalder samtykket, vil tilbagekaldelsen dog ikke påvirke behandlingen forud for modtagelsen af tilbagekaldelse af samtykket.

De øvrige nævnte legitime formål, som Aaberg+ varetager og som er nævnt overfor sker med henvisning til Databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk.1, litra f.

4.      Overførsel af personoplysninger til data behandlere
Vi overfører ikke personoplysninger til IT-leverandører som behandler og opbevarer personoplysninger udover de i pkt.2 nævnte relevante personer.

5.      Overførsel af personoplysninger til modtagere i lande uden for EU/EØS
Vi overfører ikke personoplysninger til andre lande beliggende uden for EU/EØS uden nærmere samtykke.

6.      Opbevaringsperiode
Vi opbevarer personoplysningerne, så længe det er nødvendigt for at kunne opfylde de ovenfor anførte formål, dog ikke længere end 6 måneder.

Ved rekrutteringsopgaver opbevares personoplysningerne indtil garantiperioden er udløbet.

Ved længerevarende udviklingsforløb, mere end 6 måneder, opbevares personoplysningerne indtil udløbet af den konkrete opgave.

7.      Dine rettigheder
Du har følgende rettigheder (på de vilkår og med de undtagelser, der følger af lovgivningen):

  • Retten til indsigt i personoplysningerne

  • Retten til at få ændret ukorrekte oplysninger

  • Retten til at få slettet personoplysningerne

  • Retten til at få begrænset personoplysningerne

  • Retten til dataportabilitet

  • Du har også ret til at klage til en kompetent tilsynsmyndighed, herunder Datatilsynet

  • Ret til indsigelse

  • Du har ret til – af grunde, der vedrører din særlige situation – at gøre indsigelse mod behandling af personoplysninger, hvor hjemmelen er legitime interesser, som angivet ovenfor. Aaberg+ må derefter ikke længere behandle personoplysningerne, medmindre Aaberg+ påviser vægtige grunde til behandlingen, der går forud for dine interesser, rettigheder og frihedsrettigheder, eller behandlingen er nødvendig for, at retskrav kan fastlægges, gøres gældende eller forsvares.

8.      Kontakt
Hvis du har spørgsmål vedrørende dine personoplysninger eller udnyttelsen af dine rettigheder, er du velkommen til at kontakte os ved hjælp af disse oplysninger:

Aaberg+
Dronningens Tværgade 7, 2.sal
1302 Kbh.K.
CVR.nr.: 39992566

Pernille Andersen: Pernille@aabergplus.dk, +45 30700755
Bettina Høst: Bettina@aabergplus.dk, +45 71991141
Hjalte Aaberg: Hjalte@aabergplus.dk, +45 26865831